Dla Kogo EMBA?
Program Executive MBA skierowany jest do osób aktywnych zawodowo, które:
- posiadają co najmniej 5 letnie doświadczenie menedżerskie (np. osoby pełniące różne funkcje o charakterze kierowniczym, liderzy i koordynatorzy projektów, przedsiębiorcy),
- są absolwentami szkół wyższych (krajowych i zagranicznych), o dowolnym kierunku studiów legitymujący się dyplomem licencjata, inżyniera i/lub magistra ,
- są otwarte na pozyskiwanie nowej wiedzy i umiejętności, które swojej siły napędowej upatrują w ciągłym rozwoju kompetencji menedżerskich,
- chętnie dzielą się własnym doświadczeniem zawodowym, a także potrafią czerpać z różnorodności doświadczeń innych ludzi,
- pragną uzyskać w ramach Programu EMBA wykształcenie akademickie, dyplom magistra lub świadectwo studiów podyplomowych w zakresie Master of Business Administration oraz certyfikat Excutive MBA.
W programie uczestniczyć mogą osoby, które ukończyły różne kierunki studiów, są w różnym wieku, posiadają doświadczenie zawodowe w organizacjach biznesowych i okołobiznesowych o różnym profilu działalności.
Pochodzą z różnych krajów i grup etnicznych, bez względu na płeć, odmienne przekonania polityczne i religijne, o różnym statusie rodzinnym i nie tylko, potrafiące uszanować odmienność innych.
Idea Programu – Cele
Cel ogólny programu
Podstawowym celem oferty edukacyjnej studiów Executive MBA (zarówno magisterskich, jak i podyplomowych) jest dostarczenie studentom komplementarnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do formułowania, analizowania oraz rozwiązywania realnych problemów organizacji w warunkach zmieniającego się otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.
Cele szczegółowe
- Zdobycie solidnej podstawy w głównych obszarach działalności przedsiębiorstwa, takich jak: marketing, produkcja, finanse, rachunkowość, zarządzanie zasobami ludzkimi, strategia i polityka przedsiębiorstwa.
- Zrozumienie środowisk różnych organizacji, mechanizmów ich działania.
- Rozwinięcie umiejętności pracy i komunikacji w zespole oraz kierowania pracą zespołową.
- Zdobycie odpowiednich umiejętności analitycznych, planistycznych i operacyjnych, które mogą być potrzebne w złożonych sytuacjach praktycznych.
- Rozwinięcie zdolności szybkiej i realistycznej konceptualizacji problemów decyzyjnych oraz trafnej oceny bezpośrednich i odległych skutków decyzji.
- Nabycie umiejętności ciągłego uczenia się i korzystania z nowoczesnych metod naukowych oraz narzędzi informatycznych wspomagających podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.
- Pozyskiwanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do współdziałania w środowisku wielokulturowym, realizowania zadań kierowniczych w środowisku międzynarodowym.
Moduły
Program Executive MBA oferuje studentom dwie opcje: polską i międzynarodową (w języku angielskim). Obie opcje trwają dwa lata (4 semestry), a kursy realizowane są w formie zajęć weekendowych (tylko w soboty i niedziele) w grupach ok 30-osobowych. Każdy semestr składa się z kilku modułów tematycznych, które obejmują dwa – trzy przedmioty. W każdym semestrze jest około 10 sesji weekendowych. Pełny cykl edukacyjny obejmuje dwa kolejne lata akademickie i obejmuje 680 godzin (1 godz. = 45 minut). Aby pomyślnie ukończyć program Executive MBA i uzyskać tytuł magistra (lub świadectwo ukończenia studiów podyplomowych), student musi zaliczyć wszystkie kursy przewidziane w programie i obronić pracę magisterską (w przypadku studiów podyplomowych projekt końcowy) do końca IV semestru.
WARIANT POLSKOJĘZYCZNY
Semestr 1
Zachowania organizacyjne
Moduł Zachowania organizacyjne obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu metod i technik organizacyjnych oraz zachowań menedżerskich.
Zarządzanie
Moduł Zarządzanie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: zarządzania w biznesie, otoczenia prawnego biznesu, decyzji w biznesie oraz zarządzania projektem.
International business (PL lub EN)
Przedmiot obejmuje zarządzanie w środowisku międzynarodowym. Pozwala lepiej zrozumieć specyfikę negocjacji i zarządzania w zespołach wielokulturowych. Zapoznaje również z praktycznym handlem międzynarodowy w zakresie rozliczeń, logistyki, obsługi zamówień i etykiety biznesowej
Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Ekonomia
Moduł Ekonomia obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: ekonomii menedżerskiej, analizy makroekonomicznej oraz ekonomii behawioralnej.
Marketing i komunikacja
Moduł Marketing i komunikacja obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu oraz zarządzania relacjami i komunikacją w biznesie.
Semestr 2
Projektowanie badań naukowych
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do zasadniczych metodologicznych podstaw, procedur i narzędzi prowadzenia badań. Przedmiot przygotowany celem wsparcia studentów w procesie przygotowywania prac magisterskich w obszarze nauk społecznych.
Zarządzanie kapitałem ludzkim
Moduł Zarządzanie kapitałem ludzkim obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz warsztaty rozwoju personalnego
Zarządzanie operacyjne
Moduł Zarządzani operacyjne obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania produkcją i usługami oraz zarządzania jakością.
Strategie w biznesie
Moduł Strategia w biznesie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego oraz zarządzania łańcuchem dostaw.
Finanse i rachunkowość
Moduł Finanse i rachunkowość obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: rachunkowości menadżerskiej, finansów korporacyjnych oraz sprawozdawczości i analizy.
Semestr 3
Transformacje w biznesie
Moduł Transformacje w biznesie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: zarządzania zmianą oraz symulacji biznesowej. Realizowany jest również przedmiot w języku angielskim: Digital transformations and innovations
Moduł biznesowy 1, 2
Podczas studiów studenci drugiego roku uczestniczą w wybranych modułach biznesowych, które realizowane są przez kadrę akademicką we współpracy z praktykami. W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
- wizyta studyjna w przedsiębiorstwie (opcjonalnie),
- zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo – dydaktycznym,
- zajęcia praktyczne z praktykiem,
- projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem ba- dawczo – dydaktycznym),
- obrona projektu.
Przywództwo w organizacji
Moduł Przywództwo w organizacji obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu przywództwa.
Seminarium magisterskie
Moduł podczas którego realizowane są spotkania z promotorami.
Semestr 4
Zrównoważony rozwój
Moduł Zrównoważony rozwój obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: Corporate governence, Corporate governence oraz Etyki i społecznej odpowiedzialności organizacji
Strategiczna gra biznesowa
Moduł Strategiczna gra biznesowa obejmuje Grę w ramach Centrum Symulacji Biznesowych
Moduł biznesowy 3
Podczas studiów studenci drugiego roku uczestniczą w wybranych modułach biznesowych, które realizowane są przez kadrę akademicką we współpracy z praktykami. W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
- wizyta studyjna w przedsiębiorstwie (opcjonalnie),
- zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo – dydaktycznym,
- zajęcia praktyczne z praktykiem,
- projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem ba- dawczo – dydaktycznym),
- obrona projektu.
Seminarium magisterskie
Moduł podczas którego realizowane są spotkania z promotorami.
Praca magisterska
WARIANT MIĘDZYNARODOWY
Semestr 1
Zachowania organizacyjne
Moduł Zachowania organizacyjne obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu metod i technik organizacyjnych oraz zachowań menedżerskich.
Zarządzanie
Moduł Zarządzanie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: zarządzania w biznesie, otoczenia prawnego biznesu, decyzji w biznesie oraz zarządzania projektem.
International business (PL lub EN)
Przedmiot obejmuje zarządzanie w środowisku międzynarodowym. Pozwala lepiej zrozumieć specyfikę negocjacji i zarządzania w zespołach wielokulturowych. Zapoznaje również z praktycznym handlem międzynarodowy w zakresie rozliczeń, logistyki, obsługi zamówień i etykiety biznesowej
Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Ekonomia
Moduł Ekonomia obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: ekonomii menedżerskiej, analizy makroekonomicznej oraz ekonomii behawioralnej.
Marketing i komunikacja
Moduł Marketing i komunikacja obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu oraz zarządzania relacjami i komunikacją w biznesie.
Semestr 2
Projektowanie badań naukowych
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do zasadniczych metodologicznych podstaw, procedur i narzędzi prowadzenia badań. Przedmiot przygotowany celem wsparcia studentów w procesie przygotowywania prac magisterskich w obszarze nauk społecznych.
Zarządzanie kapitałem ludzkim
Moduł Zarządzanie kapitałem ludzkim obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz warsztaty rozwoju personalnego
Zarządzanie operacyjne
Moduł Zarządzani operacyjne obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania produkcją i usługami oraz zarządzania jakością.
Strategie w biznesie
Moduł Strategia w biznesie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego oraz zarządzania łańcuchem dostaw.
Finanse i rachunkowość
Moduł Finanse i rachunkowość obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: rachunkowości menadżerskiej, finansów korporacyjnych oraz sprawozdawczości i analizy.
Semestr 3
Transformacje w biznesie
Moduł Transformacje w biznesie obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: zarządzania zmianą oraz symulacji biznesowej. Realizowany jest również przedmiot w języku angielskim: Digital transformations and innovations
Moduł biznesowy 1, 2
Podczas studiów studenci drugiego roku uczestniczą w wybranych modułach biznesowych, które realizowane są przez kadrę akademicką we współpracy z praktykami. W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
- wizyta studyjna w przedsiębiorstwie (opcjonalnie),
- zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo – dydaktycznym,
- zajęcia praktyczne z praktykiem,
- projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem ba- dawczo – dydaktycznym),
- obrona projektu.
Przywództwo w organizacji
Moduł Przywództwo w organizacji obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu przywództwa.
Seminarium magisterskie
Moduł podczas którego realizowane są spotkania z promotorami.
Semestr 4
Zrównoważony rozwój
Moduł Zrównoważony rozwój obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu: Corporate governence, Corporate governence oraz Etyki i społecznej odpowiedzialności organizacji
Strategiczna gra biznesowa
Moduł Strategiczna gra biznesowa obejmuje Grę w ramach Centrum Symulacji Biznesowych
Moduł biznesowy 3
Podczas studiów studenci drugiego roku uczestniczą w wybranych modułach biznesowych, które realizowane są przez kadrę akademicką we współpracy z praktykami. W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
- wizyta studyjna w przedsiębiorstwie (opcjonalnie),
- zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo – dydaktycznym,
- zajęcia praktyczne z praktykiem,
- projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem ba- dawczo – dydaktycznym),
- obrona projektu.
Seminarium magisterskie
Moduł podczas którego realizowane są spotkania z promotorami.
Praca magisterska
Swiss Gateway to International Business
TheSwiss Gateway to International Business to moduł obejmujący kilkudniową wizytę na Uniwersytecie w Neuchatel
Koszty kształcenia
WARIANT POLSKOJĘZYCZNY
10 900 PLN / semestr (łącznie 43 600 PLN)
Studia w języku polskim
możliwość wzięcia udziału w module Swiss Gateway to International Business (prowadzonym w języku angielskim) za dodatkową opłatą
WARIANT MIĘDZYNARODOWY
13 900 PLN / semestr (łącznie 55 600 PLN)
Opcja międzynarodowa (studia w języku angielskim) – uwzględnia moduł Swiss Gateway to International Business (Opcjonalnie moduł ten może zostać zastąpiony równoważnym modułem realizowanym w innej uczelni zagranicznej.)
Moduł Swiss Gateway to International Business realizowany jest w the Université of Neuchâtel w Szwajcarii (w cenie zagwarantowany jest nocleg, wyżywienie oraz materiały dydaktyczne). Koszt transportu we własnym zakresie.
Opłatę za czesne można wnosić w ratach lub w całości. Opłatę za pierwszy semestr należy wnieść do dnia 15 października br.
W przypadku, gdy student opłaci z góry (w terminie 1 raty) czesne za cały semestr, przysługuje mu bonifikata w wysokości 5%.
Opłaty za studia Executive MBA dokonywane są na indywidualne konta studenckie (IKR).