The EMBA Council
The EMBA Council is created by a unique group consisting of both the research, teaching and administrative staff of the Wroclaw University of Economics and Business, members of the UE Wrocław EMBA Alumni Association, as well as business practitioners.
Wojciech Halarewicz
Chairman of the EMBA Council Mazda Motor Europe’s Vice President, Sales and Customer Service
dr hab. Maja Kiba-Janiak, prof. UEW
Director of the EU Executive MBA Program in Wroclaw University of Economics and Business
prof. UEW Bartłomiej Nita
Vice-Rector for Finance and Development University of Economics and Business in Wroclaw
prof. Ewa Stańczyk – Hugiet
Vice-Rector for Research and Academic Staff
prof. UEW Marzena Stor
Head of the Department of Human Resources Management in Wroclaw University of Economics and Business
prof. UEW Ewa Konarzewska – Gubała
Program Founder Honorary Member of the EMBA Council
Dawid Popławski, MBA
EMBA graduate at UEW
Karol Szewczyk, MBA
Global Manufacturing Director Robert Bosch Sp. z o. o., EMBA graduate at UEW
Łukasz Łuszczak
Consultant Sandler Training Polska Sp. z o.o
Ałła Witwicka–Dudek
Director of the Business Cooperation Center in Wroclaw University of Economics and Business
Damian Gołębiewski, MBA
President of the Executive MBA Alumni Association in Wroclaw University of Economics and Business, EMBA graduate at UEW,
dr Marek Wąsowicz, prof. UEW
EMBA lecturer, Head of the Analysis and Reporting Office in Wroclaw University of Economics and Business
mgr Aleksandra Mikła
Manager of the MBA Program Office
Friday Business Club
Friday Business Club Executive MBA is an initiative to integrate students, graduates, and lecturers in informal business discussions, both through online sessions and in regular meetings. Various thematic sections are created within the Friday Business Club initiative. Currently, there are two clubs in operation:
As part of the Executive MBA Alumni Club, meetings with graduates of the Executive MBA program of Wroclaw University of Economics and Business are organized, with various lectures, discussion panels, etc.
As part of the Executive MBA Manager Club, we offer lectures and discussion panels with experts, managers, and professors with international professional experience.
Meetings are held once / twice a month. So far, the following lectures have been presented:
1. Helen McRae
CEO Mindshare EMEA and CEO Worldwide Clients
Title: Media Trends for the “New Normal”
2. Agata Duliniec
Prezes Zarządu Gniotpol Trailers, absolwentka Executive MBA UEW 2020
Tytuł: Czy w firmie rodzinnej jest miejsce na ciekawą karierę zawodową? Case study na przykładzie GT
3. Michael Haenlein
Professor of Marketing at ESCP Business School, the Scientific Director of the ESCP Research Center on Big Data, and the Associate Dean of the ESCP Global Executive Ph.D. Program
Title: The Impact of New Technologies on the Management of Customer Relationships
4. Beata Krzos
CEO and co – founder of Akademia Wellbeing Sp. z o.o. and AMM Systems Sp. z o.o. Trainer, coach, certified HeartMath® practitioner, certified PRISM Brain Mapping practitioner, Action Learning practitioner
Title: Neuro leadership in business – better cooperation and effectiveness at work
5. Joanna Kujawska -Szałańska
Menadżer Finansowy – Head of Finance, Biegły Rewident, ACCA, najlepsza absolwentka 26 edycji programu Executive MBA
Tytuł: Wpływ pandemii COVID – 19 na sprawozdawczość finansową
6. Małgorzata Nowakowska – Cicio
Managing Director w DS Engineering oraz absolwentka 26 edycji programu EMBA
Tytuł: Sieciowość w biznesie – déjà vu czy terra incognita?
7. Marcos Ferasso
Specjalista i dr w zarządzaniu. Ukończył dwa staże podoktoranckie w Brazylii i we Francji. Obecnie dr Ferasso jest adiunktem w Unochapeco (Brazylia), Associate Researcher na University of Lima (Peru) oraz Visiting Professor (Doctoral School) na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (Polska).
Title: Innovation ecosystems and strategic partnerships: new concepts, new practices, and successful cases.
8. Wojciech Czakon
kierownik katedry zarządzania strategicznego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, wykładowca MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Profesor wizytujący Universita delli Studi di Roma Tor Vergata, a także Montpellier Business School.
Tytuł: Krótkowzroczność strategiczna menedżerów
9. Katarzyna Jagodzińska
ekspert ds. negocjacji z doświadczeniem akademickim i handlowym, a także konsultant międzynarodowy w Schranner Negotiation Institute w Szwajcarii oraz profesor na kilku europejskich uniwersytetach, między innymi z Uniwersytet z Nechaltel. Ponadto pełni rolę Konsultanta do spraw negocjacji na arenie międzynarodowej oraz starszego doradcy ONZ.
Title: Negotiation Booster: The Ultimate Self-Empowerment Guide to High-Impact Negotiations
10. Martin Willhaus
właściciel i prezes WILLHAUS & Associates AG, International Consultants w Wilen, Szwajcaria. Doświadczenie w logistyce zdobywał jako członek zarządów wielu firm zajmujących się transportem globalnym.
Title: Logistics, past, present and tomorrow
11. Artur Rot, Piotr Becz, Janusz Tyburcy
Artur Rot, Piotr Becz, Janusz Tyburcy
Temat: AI w praktyce
12. Aditya Singh
profesor z z Athena School of Management.
Title: Global Digital Transformation & Trends
13. Agnieszka Potoczny
absolwentka 26 edycji programu EMBA oraz dyrektor handlowy w Brokers Union sp. z o.o.
Temat: Ubezpieczenie jako metoda zarządzania ryzykiem – rola brokera ubezpieczeniowego
14. Arkadiusz Żurek
coach, konsultant, trener i mówca inspirujący, ale przede wszystkim manager o interdyscyplinarnym doświadczeniu.
Title: Non Motivation – Why we shouldn’t motivate others.
15. Katarzyna Jagodzińska
autorka Negotiation Booster: The Ultimate Self-Empowerment Guide to High-Impact Negotiations i założycielka Negotiation Booster.
Title: Mirror Negotiation: self-empowerment tactics for winning negotiations
16. dr inż. Mirosława Teleszko, Tomasz Rusak, dr Adam Zając
współzałożyciele start-up’u dotyczącego wyrobów konopnych
Temat: Współpraca nauki z biznesem czyli innowacyjna kuchnia konopna.
17. Darren Chong, PhD
Wielokulturowy executive coach, wizjonerski specjalista ds. zarzdzania zmian i rozwoju organizacji z wszechstronnym dowiadczeniem w przemyle, biznesie, organach publicznych i wadzach lokalnych.
Title: International business: managing across borders and cultures
18. Michael Morley
Profesor Zarządzania w Kemmy Business School, University of Limerick, Irlandia. Wykłada zarządzanie na studiach licencjackich oraz zarządzanie międzynarodowe i międzykulturowe na studiach magisterskich i Executive MBA
Title: Building your Team: Opportunities and Challenges in Recruitment, Fit and Retention
19. Andrzej Łobodziński
założyciel firmy modowo-odzieżowej Key działającej w kilkunastu krajach. Inwestuje w spółki giełdowe, startupy z różnych branż (finansowej, eventowej, technologii). Obecnie wraz z innymi przedsiębiorcami realizuje pro bono projekt edukacyjny Akme, podnoszący przedsiębiorcze kompetencje także dla osób nie przedsiębiorczych.
Temat: Grupy Mastermind: cele, kryteria doboru uczestników, struktura spotkań, narzędzia.
20. prof. Wojciech Czakon
specjalista w zakresie zarządzania strategicznego, kierownik katedry na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz wykładowca EMBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
Title: Strategic myopia: challenges and implications
21. Dr. Marin Jovanovic
adiunkt na wydziale zarządzania operacjami w Copenhagen Business School oraz wizytującym stypendystą na Luleå University of Technology.
Title: Leading as a complementor: Exploring the evolution of corporate ecosystem leaders roleUp
22. Jakub Cendrowski
Dyrektor InQube, Leszek Jach – absolwent programu Executive MBA i założyciel start-up’u.
Temat: Start-up w pigułce – jak, kiedy i z kim? Na przykładzie roweru elektrycznego MTB Premium
23. Darren Chong, PhD
coach, trener, konsultant i wykładowca dla kadry kierowniczej szczebla C, pracowników średniego szczebla i studentów uniwersytetów.
Title: International business: managing across borders and cultures
24. Robert Wójcik
absolwent Programu EMBA, strażak (a dokładniej inżynier pożarnictwa) oraz były już oficer Państwowej Straży Pożarnej.
Temat: Bezpieczeństwo szyte na miarę, jak z pasji rodzi się Start-Up
25. John Rivett
Po spędzeniu 25 lat w konsultingu, John dołączył do Mazdy w 2018 roku jako Dyrektor Public Relations, przechodząc do swojej obecnej roli w 2020 roku.
Wraz ze swoim zespołem w Mazdzie jest odpowiedzialny za historie, doświadczenia i treści, które przybliżają klientów do marki oraz jej produktów i usług.
Title:My 2022 Communications Mix-Tape – the tracks that have shaped our approach to being relevant to customers in the last 12 months
26. Tomasz Dębicki
Dyrektor Departamentu Kontrolingu Operacyjnego w KGHM Polska Miedź S.A. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Temat: Integracja controllingu w grupach kapitałowych – najważniejsze aspekty na przykładzie Grupy KGHM.
27. Leise Kelli de Oliveira
profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Federalnym w Minas Gerais. Jest kierownikiem zespołu lub grupy badawczej w zakresie transportu i logistyki miejskiej.
Title: E-commerce deliveries in Brazil: The current situation, influencing factors and opportunities to promote an equity delivery service.
28. Andrzej Bukieda
Menadżer z 20+ letnim doświadczeniem w zarządzaniu działami produkcji, transportu w firmach będących liderami w swoich branżach. Absolwent Magisterskich Studiów Menadżerskich Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu – XXIV edycja.
Temat: Nowe wyzwania dla przedsiębiorstw w świetle zmiany przepisów przewozu towarów niebezpiecznych ADR 2023.
The Association of Executive MBA Program Alumni
The Association of Executive MBA Program Alumni of the Wroclaw University of Economics and Business brings together graduates of the program. The association organizes regular meetings with representatives of business and science and co-organizes meetings as part of the Friday Business Club. In addition, it helps to maintain constant contact between graduates and facilitates the exchange of experiences in various spheres of business. The motto is to foster further development, continuous improvement, and new ideas.
The association works through:
- organization of conferences, training, internships, lectures, and presentations.
- regular meetings, conventions, balls, domestic and foreign trips.
- business and management consultancy.
- networking with different organizations.
Away sessions
As part of the EMBA Program, students are invited to participate in three away sessions (one in the first year of study, two in the second year), during which they take active part in integration workshops and strategy games. So far, travel sessions have been held both abroad (Greenland, Great Britain) and in Poland (Karpacz).
During the trips, students may enjoy a range of business games and lectures that cannot be held remotely due to their form. The classes aim to strengthen the bonds between the participants of the Executive MBA program, which then translates into further positive relations between them over the course of their studies.
From the academic year 2021/2022, additional outgoing classes as part of the Swiss Gateway to International Business module (Optionally, this module may be replaced with an equivalent module conducted at another foreign university.) were introduced for the international path (and optionally for the Polish path, for an additional fee). It is a module taught at the University of Neuchatel in Switzerland. Students will be able to participate in a four-day educational program, culminating in a certificate of the Executive MBA program confirmed in writing by two universities (Wroclaw University of Economics and Business and the University of Neuchatel). The University of Neuchatel is a university with a long tradition, founded in 1838. The university is in the top twenty of the best small universities in the world (UniNE ranks – the World’s Best Small Universities) and was placed 37th among the 200 most international universities (UniNE ranks on the 200 world’s most international universities in Times Higher Education-Ranking).